חופשי זה לגמרי חינם

golBy ירון גולני

הטרנד הנוכחי וכנראה ההכרחי הוא קיצוצים וחסכון כספי בארגונים ובמשקי בית. אנשים מפוטרים, משכורות מקוצצות, אי הודאות הוא הדבר הודאי היחידי, אך האם ארגונים יצירתיים מספיק כדי לחסוך בלי לכאוב ?

מה בדבר שימוש ברכבי חברה ירוקים יותר ? מה בדבר אימוץ פתרונות של משרד ללא נייר ? האם מוצו כל פתרונות הוירטואליזציה לניצול טוב יותר של משאבי המחשוב תוך צמצום הוצאות החשמל והקירור ? האם ישנם עובדים היכולים לעבוד מהבית ולחסוך זמן, הוצאות נסיעה, מקום וכו'
האם כל מכלולי החברה עובדים באופן יעיל?
אני רוצה להתייחס לחסכון אחד שקל לאמץ אותו, זול ליישם אותו והוא אינו מכאיב לעובדים וחוסך כסף רב לארגון.

כל ארגון בימינו מתייחס לחבילת תוכנות המשרד הממוחשב של מיקרוסופט כהוצאה ברורה מאליה בדיוק כמו ארנונה, שכר דירה, חשמל או מים, אך האם מדובר במס הכרחי או שניתן לשקול חלופות חינם ?

ובכן, כעובד יבמ, עברתי לעבוד בחבילת Lotus Symphony הכוללת שלושה מוצרים לעריכת מסמכים, מצגות וגליונות אלקטרוניים ומה גיליתי ?

  1. רמת התאימות גבוהה מאוד ומעט קבצים נפתחו באופן מעט שונה)טבלה אחת שזזה לי, תמונה שעלתה על טקסט וכו(– מרבית הקבצים שומרים על תאימות.עם קצת מיומנות נרכשת לומדים להתגבר על כך

  2. אני מקבל מסמכי MS-Office ופותח אותם באמצעות Symphony ולהיפך

  3. החבילה זמינה גם למחשבי מקינטוש ולמחשבים מבוססי לינוקס.

  4. החבילה זמינה בעשרים ושמונה שפותכולל עברית כמובן

  5. חבילת היישומים תואמת את התקנים שגם פתרונות ה – Open Office האחרים משתמשים בה

  6. אני יכול לשמור קבצים בפורמט PDF – מאוד נוח לי כשאני שולח חוזים, הצעות מחיר וכו'.

  7. קהילת המשתמשים הולכת וגדלה ונמדדת כבר במליונים ברחבי העולם, ומאחר ומדובר בקוד פתוח, צפויה להתפתח סביב החבילה פעילות של פיתוח יישומים, התאמות ושיפורים שיגיעו לא רק מהיצרן אלא גם מהקהילהיש למה לצפות

  8. הבן שלי השתמש בהצלחה במעבד התמלילים כדי לכתוב את הסיפור הראשון שלו בכיתה א'

  9. החבילה זמינה בחינם

  10. רוצה לאמץ את החבילהזקוק לעצה, מחפש רעיון איך לבצע הטמעהgyaron@il.ibm.com

כתיבת תגובה