עשרה טיפים להקמת מערך מחשוב בעסק חדש

By ירון גולני

AA0366141. הכן רשימת צרכים – בדיוק כמו רשימת הקניות השבועית למרכול, מומלץ לבחון את כלל הצרכים המחשוביים של חברתך החדשה (מחשוב אישי,  פתרון דואר אלקטרוני, אבטחת מידע,  ניהול מידע, תוכנות נדרשות, גישה לאינטרנט)

2. הגדר סיכון – אוטו ישן הוא אוטו חדש בתשלומים ופתרון אלמוני וזול הוא פתרון יקר לתחזוקה. מאידך,  פתרון מבית טוב הוא פתרון שיש לו "גב", יש לו עבר ועתיד והוא לא חייב להיות היקר ביותר.

3. All in 1 או Best of Breed? במהלך סקר השוק תקבלו הצעות מחיר מאסכולות שונות. חלקן, ישכנעו אתכם לבחור מכל מוצר את הטוב ביותר, הזול ביותר או הרווחי ביותר למשווק. זה פתרון שבהחלט מתאים לחברות גדולות, מורכבות, ובעלות צוות מחשוב שיתחזק את מגדל הבבל. חלקן השני יציעו פתרון פשוט מבוסס על ספק מרכזי לשירותים המרכזיים (לדוגמא דואר, קבצים, אבטחת מידע). פתרון זה מתאים יותר לחברות קטנות או צעירות שיעדיפו פתרון פשוט מבית אחד, הכולל תמיכה ואחריות גלובלית של גוף אחד. באיזה צד אתה ?

4. אמא יש רק אחת וגם אבא אין יותר מדי – האם יש לכם נציג אישי מטעם היצרן שאליו תוכלו לפנות בכל נושא הקשור לשירות או תמיכה בעת הצורך ? חשוב לדעת שיש עם מי לדבר ולא רק בגלי צה"ל..

5. רמת שירות – פתרונות שונים מציעים רמות שירות שונות לבחירה. ככל שרמת השירות והזמינות של ספק השירות עולה, המחיר עולה. בחר את המודל המתאים לך: אתה עובד יום ולילה או סופי שבוע? כמה תעלה שעת השבתה ומה הסבירות שתקרה?

6. חופש הבחירה – קיימים כיום פתרונות חלופיים לתוכנות משרד ממוחשב ב-ח-י-נ-ם, מערכות הפעלה שונות ושרתים ממשפחות שונות. האם אתה מוכן לקחת את הסיכון לשינוי השוק, התנאים או הרצונות שלך בעתיד? אני ממליץ לשמור על חופש הבחירה העתידי.

7. ירוק חוסך ירוקים – פתרונות ירוקים בעולם המחשוב מוכוונים לחסוך עבורך בהוצאות החשמל, הנייר והמיזוג. בחן את הפתרונות המוצעים לך גם בראי זה.

8. פנג שואי- בתהליך תכנון המשרד אנו מתייחסים לעיצוב, לצבעים ולריהוט. חשוב מאוד לתכנן גם את מיקום אביזרי המחשוב. תכנית הקירור, בידוד מאש, אבטחה פיזית ואבטחת מידע הם חלק לא מבוטל בהצלחה.

9. מחיר – עלות הפתרון נגזרת מהעלות הראשונית אך גם מעלותו בשנים הבאות (כגון עדכוני תוכנה, תמיכה מעבר לתקופת האחריות, שירותי תחזוקה וכו'). בקש מהספק שלך הצעה לרכישה, אך גם הצעה שתכלול את כל העלויות לפרק זמן ארוך יותר. 3 שנים, לדוגמא, הן זמן מתאים שעבורו כל הספקים יודעים לתת מחיר, וזהו אופק שגם העסק החדש יודע לחזות.

10. מקים עסק חדש ? הסתבכת ? צור קשר..

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: